آشنایی با پارتیشن اداری دو جداره و تک جداره

استفاده از پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

مهم ترین استفاده پارتیشن ها به طور کلی جداسازی محیط ها از یک دیگر است. از پارتیشن اداری نیز با همین رویکرد استفاده می شود. استفاده از پارتیشن های اداری بیشتر در شرکت ها و اداره های معمول است که نیازی به جداسازی محیط با دیوار و دیگر ابزارها نمی بینند. پارتیشن ها در انواع مختلف و طرح های متفاوتی ساخته می شوند و با سلیقه مشتریان مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت نمی شود که از یک طراحی مشخص برای همه مکان ها و اداره ها استفاده کرد. طراحی پارتیشن اداری بر خلاف آنچه عموم مردم تصور می کنند به این سادگی ها هم نیست و نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد که مبلمان اداری آریاکو با سال ها تجربه در زمینه طراحی و تولید انواع پارتیشن اداری و مبلمان اداری و محصولات خانگی توانسته از جایگاه خوبی برخوردار باشد.. در این مقاله قصد داریم درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

آشنایی با طراحی پارتیشن اداری

همان طور که از اسم پارتیشن اداری مشخص است، مهم ترین استفاده از این طراحی ها برای جداسازی محیط های اداری و کاری به طور موقت و یا دائمی است. در حقیقت با استفاده از پارتیشن های اداری می توان محیط های کاری را به بخش های مجزا تقسیم کرده و هر بخش را به یک فرد اختصاص داد. این نکته مهمی است. اختصاص دادن یک فضای شخصی به کارکنان یک شرکت یا اداره می تواند در راندمان کارکنان شرکت مؤثر باشد. به همین خاطر بهره بردن از پارتیشن در ادارات بسیار معمول است. طراحی های متفاوتی برای پارتیشن های اداری وجود دارد. اینکه از چه نوع طرح و ایده ای برای جداسازی فضاهای اداری استفاده شود، بستگی به سلیقه افراد و شکل اتاق دارد. ضمن اینکه لازم است علاوه بر جداسازی محیط ها به مواردی مثل ارتباط کارکنان با یکدیگر یا ارباب رجوع ها نیز توجه داشت.

پارتیشن های اداری از جنس های متفاوتی ساخته می شوند. ولی به طور کلی آن ها را به دو طیف پارتیشن های اداری تک جداره و پارتیشن های دو جداره نیز دسته بندی می کنند. در ادامه به طور مختصر درباره هر دسته توضیحاتی ارائه کرده ایم.

پارتیشن اداری شیشه ای

پارتیشن های اداری تک جداره

در طراحی پارتیشن اداری تک جداره به طور معمول از قاب ها و جداره های شیشه ای بهره برده می شود. طراحی این نوع خاص از پارتیشن های اداری به شکل تک قاب و یک  پارچه بوده و با توجه به سلیقه درخواست کننده طراحی و ساخته می شود. می توان این پارتیشن را در ابعاد گوناگون و برای محیط های مختلف طراحی کرد. برای مستقر کردن پارتیشن های تک جداره استفاده از ستون ها ضروری بوده و قاب های پارتیشن با استفاده از ستون ها هست  که روی زمین سوار می شوند. این کار باعث می شود تا از لغزش قطعات پارتیشن جلوگیری به عمل آمده و استحکام آن نیز افزایش یابد. در طراحی پارتیشن اداری تک جداره از ام‌دی‌اف شانزده میلی متری استفاده می شود. شیشه های پارتیشن تک جداره شش میلی متری بوده و می توان در طراحی آن از طرح های ساده یا مات استفاده کرد. ضمن اینکه می توان از آرم شرکت در طراحی شیشه ها استفاده برد. بزرگترین عیب این پارتیشن ها عایق صدا و حرارت نبودن آن است. از مزیت هایش  می توان به قیمت ارزان تر و سبک تر بودن آن اشاره کرد.

 

پارتیشن های اداری دو جداره

پارتیشن اداری دو جداره نوع دیگری از پارتیشن های اداری به حساب می آیند که مهم ترین استفاده آن ها در مواقعی است که نیاز به مقابله با سر و صدا در محیط های کاری باشد. در این نوع خاص از پارتیشن اداری معمولاً از شیشه ها یا قاب های دو جداره بهره می برند و این پارتیشن دارای ضخامتی در حدود دوازده سانتی متر است. ارتفاع پارتیشن ها نیز متغیر بوده و با توجه به کاربرد مورد نظر می تواند کوتاه، بلند، نیمه بلند و یا حتی تا سقف ساختمان باشد. در طراحی پارتیشن های اداری دو جداره دیگر نیازی به ستون نبوده و به سادگی می توان آن ها را روی زمین سوار کرد. ضمن اینکه این نوع از پارتیشن اداری دارای مقاومت و استحکام بیشتری هست. ام‌دی‌اف مورد استفاده در طراحی پارتیشن اداری دو جداره شانزده میلی متری بوده و می توان از طرح های مختلفی برای آن استفاده کرد.

پارتیشن چوبی دو جداره