انتخاب میز منشی و نحوه قرار گیری آن در شرکت

اهمیت میز منشی در محیط های اداری

منشی یک شرکت مدیریت ارتباطات با مشتریان را بر عهده دارد و میز منشی در واقع منطقه ای است که مدیریت در آنجا انجام می شود، انتخاب دکوراسیون مناسب که میز منشی نیز جزو اجزای اصلی آن است می تواند در جذب مشتری و افزایش پرستیژ شرکت شما بسیار موثر باشد، دکوراسیون مناسب می تواند باعث آرامش مشتری شود و همین آرامش فکری در روند کاری شرکت تاثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت، علاوه بر تمامی این موارد مهمترین مسئله اثری است که میز و صندلی اداری محل کار روی کارمندان می گذارد، عملکرد یک شرکت وابسته به عملکرد کارمندان آن شرکت است که منشی شرکت یکی از بخش های مهم آن می باشد انتخاب میز منشی مناسب باعث خواهد شد تا منشی بتواند کارهای خود را بهتر انجام دهد و از بروز خستگی و مصرف زیاد انرژی جلوگیری شود. در متن زیر به بررسی نکات مهم در انتخاب مناسب میز منشی می پردازیم و اطلاعات مناسبی در مورد نحوه قرار گیری میز و خرید مناسب آن ارائه می شود.

میز منشی ام دی اف

نحوه قرار گیری میز منشی در شرکت

نحوه قرار گیری میز منشی باید به گونه ای باشد که منشی در آن احساس راحتی کند و تمرکزش روی کارش باشد این مهمترین اصل در نحوه قرار گیری میز منشی می باشد علاوه بر این می توان نکات دیگری را هم به صورت زیر بیان کرد:

  • قرار گرفتن میز منشی در کنار ورودی، کنار پنجره و کنار وسایل گرمایشی یا سرمایشی ممکن است باعث اختلال در عملکرد منشی شود پس میز را باید از موارد گفته شده دور کرد.

  • میز منشی باید در مکانی قرار گیرد که منشی بتواند ارتباط مناسب با مشتری برقرار کند، منظور از ارتباط مناسب یعنی امکان گفتگوی رودررو و مستقیم.

  • میز نباید در مکانی قرار گیرد که نور از پشت سر به آن بتابد زیرا در این صورت شخصی که در جلوی منشی قرار می گیرد با مشکل برخورد آفتاب روبرو می شود.

  • محل قرار گیری میز باید به گونه ای باشد که به تمام فضای کاری اشراف داشته باشد.

همچنین نکته مهم دیگری که باید در هنگام قرار گیری میز منشی به آن توجه کرد این است که میز منشی باید به گونه ای در محیط قرار گیرد که مراجعه کننده نتواند به محل قرارگیری اسناد دسترسی داشته باشد این نکته برای امنیت اسناد بسیار مهم می باشد. البته نحوه و مکان قرار گیری میز منشی بیشتر وابسته به ابعاد و شکل محیطی کاری می باشد و گاهی اوقات ممکن است به دلیل محدودیت مکان میز در مکان مناسبی قرار نگیرد.

میز منشی مدرن

انتخاب رنگ مناسب میز منشی

بهتر است رنگ میز منشی متناسب با رنگ محیط کاری و دیگر اجزای مبلمان اداری باشد، بسیاری از اوقات شرکت ها ترجیح می دهند تا رنگ میز منشی همرنگ آرم و یا لوگو شرکت باشد، رنگ بندی بیشتر به سلیقه خود شرکت بستگی دارد، رنگ بندی باید به گونه ای باشد که حس رسمی بودن و اداری بودن فضا را القا کند و این با انتخاب رنگ های یکدست و ملایم امکان پذیر است. ما همواره توصیه می کنیم که طراحی دکوراسیون محل کار خود را به یک طراح ماهر بسپارید تا وی با استفاده از تجربیاتش در مورد رنگ میز، صندلی و ... تصمیم گیری کند.

نکات مهم در هنگام خرید میز منشی

  • در هنگام خرید میز باید به جنس به کار رفته در میز توجه کنید، اجناس ضعیف به مرور زمان دچار ساییدگی می شوند.

  • اگر نیاز است که در روی میز اشیایی با وزن زیاد مانند کامپیوتر، صندوق های اسناد و ... قرار گیرد باید از میزهای ضخیم تر استفاده کنید.

  • حتما به یاد داشته باشید که میز منشی باید دارای یک لایه روکش ضد آب باشد، تا در صورت ریختن مایعات روی میز مایعات به داخل بافت چوبی میز نفوذ نکند.

  • میز باید از ارتفاع مناسب برخوردار باشد، لازم است قبل از خرید میز ارتفاع مناسب را برای محل کار خود اندازه گیری کنید و بعد اقدام به خرید کنید.

  • توجه کنید که میز خریداری شده حتما گارانتی داشته باشد تا در صورت بروز مشکل بتوانید آن را ارجاع دهید.

میز منشی یا رسپشن