نکاتی درباره انتخاب سرویس خواب با ابعاد استاندارد

معرفی اندازه استاندارد سرویس خواب برای استفاده در اتاق خواب

اندازه استاندارد سرویس خواب برای اتاق خواب، مهمترین نکته ای است که باید در خرید به آن توجه کرد. از آن جا که در حدود یک سوم عمر انسان ها در خواب می‌گذرد خواب راحت در نشاط و سلامتی بسیار تاثیرگذار است. ابعاد سرویس خواب استاندارد به گونه‌ای است که خوابی آسوده و خوب فراهم کند. از طرفی سرویس خواب باید متناسب با ابعاد اتاق خواب باشد تا بتوان به فعالیت‌های روزمره و نگهداری وسایل شخصی پرداخت.  

اندازه استاندارد سرویس خواب در دکوراسیون اتاق خواب

سرویس خواب‌ ها دارای اندازه‌های استاندارد هستند که برای مدل‌های مختلف این ابعاد متفاوت است. در انتخاب سرویس خواب مناسب برای اتاق خواب، داشتن ابعاد استاندارد موجب می شود که در چیدمان دکوراسیون خود آسوده خاطر باشید. از طرفی اگر بخواهید اتاق یا منزل خود را تعویض کنید به مشکل برخورد نخواهید خورد. اندازه استاندارد تخت خواب در کشور های مختلف متفاوت است که دلایل زیادی دارد. مهمترین دلیل آن میزان تزیینات روی قاب تخت خواب و اندازه تشک است. سرویس خواب مستطیل شکل رایج ترین نوع تخت خواب است اما امروزه تخت خواب‌ های دایره ای شکل نیز در بازار رواج دارد.

اندازه سرویس خواب

ابعاد و اندازه سرویس خواب استاندارد

سرویس خواب دارای طول، عرض و ارتفاع بوده که دارای اندازه های متفاوتی هستند. اندازه استاندارد سرویس خواب در محصولات خانگی آریاکو دارای مقادیر متفاوتی است که با توجه به کاربرد آن به انواع زیر تقسیم می شوند:

  • تخت خواب کودک: طول 140، عرض 60 و ارتفاع 35 سانتی متر ابعاد استاندارد تخت خواب کودک است.

  • تخت خواب یک نفره: طول 200، عرض 90 و ارتفاع 35 سانتی متر، اندازه استاندارد سرویس خواب تک نفره است. البته تخت خواب تک نفره با عرض های 100 و 120 سانتی متر نیز موجود هستند که می توان متناسب با جثه خود آن ها را انتخاب کرد.

  • تخت خواب یک و نیم نفره (دوقلو): اگر فردی چاق یا قد بلند است یا حتی تحرک زیادی در خواب دارد، نیاز به تخت دوقلو با طول 200 و عرض 140 سانتی متر دارد.

  • تخت خواب دو نفره کویین (Queen): اندازه استاندارد سرویس خواب دونفره مدل کویین برابر طول 200، عرض  160 و ارتفاع 40 تا 50 سانتی متر است. این تخت علاوه بر اختصاص دادن فضای زیاد به افراد، فضای زیادی را در اتاق خواب اشغال نکرده و از همین رو طرفداران زیادی دارد.

  • تخت خواب دو نفره کینگ (King): سایز استاندارد تخت خواب کینگ برابر طول 200، عرض 180 و ارتفاع 45 تا 50 سانتی متر است. این مدل فضای زیادی را به افراد اختصاص داده و نیاز به اتاق بزرگ تری دارد.

  • تخت خواب دو نفره سوپر کینگ (Super King): این مدل بزرگ ترین ابعاد تخت خواب را داشته که برابر طول 200 و عرض 200 سانتی متر است.

تختخواب ام دی اف

ابعاد استاندارد سرویس خواب

باید گفت ابعاد سرویس خواب در طراحی دکوراسیون اتاق خواب و کاربرد آسوده کاربران از اتاق و تخت خواب بسیار مهم است. در انتخاب ابعاد سرویس خواب باید تمامی عوامل را در نظر گرفته و سپس اقدام کرد. برای مثال تخت خواب بزرگ راحتی شما را تضمین کرده اما ممکن است تمام فضای اتاق را گرفته و رفت و آمد را برای شما سخت کند. پیش از خرید سرویس خواب عواملی وجود دارد که باید آنها را مدنظر قرار داد که برخی از آنها عبارت اند از:

  • فضای اتاق خوابی که سرویس شما در آن قرار می گیرد.

  • تعداد افرادی که از تخت خواب استفاده می کنند.

  • وزن و قد افراد: هر چه افراد جثه بزرگ تری داشته و درشت اندام تر باشند نیاز به تخت بزرگتری دارند.

  • عرض تخت، فضای کافی برای دستان و بازو های شما فراهم کند. شما باید بتوانید بدون برخورد به همسر خود یا آویزان شدن از لبه تخت دستان خود را دراز کنید.

  • طول تخت باید بیشتر از بلندترین فردی باشد که روی تخت خواب می خوابد.

تخت خواب و دکوراسیون اتاق خواب