برای محیط های اداری چه نوع کتابخانه ای مناسب تر است

طراحی کتابخانه اداری یکی از اصول و نکات مهم در دکوراسیون داخلی در اداره جات می باشد. کتابخانه اداری علاوه بر نقشی که در زیبایی قسمت داخلی اداره ایفا می نماید، موجب ایجاد هماهنگی و نظم بخشیدن به اداره می شود. کتابخانه اداری در ابعاد و طرح های مختلف ساخته و طراحی می شود که با توجه به سلیقه ای که دارید می توانید یکی از مدل ها را انتخاب و در طراحی دکوراسیون داخلی اداری خود به کار بگیرید. اگر قصد دارید در محیط اداری از کتابخانه مناسب و شیک استفاده کنید تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید. در این مقاله به اهمیت و ضرورت، طراحی کتابخانه های اداری پرداخته شده و با انواع مختلف کتابخانه اداری، آشنا خواهید شد.

کتابخانه اداری

کتابخانه اداری - آریاکو

در سال های قبل به دکوراسیون داخلی چندان توجهی نمی شد و مورد استقبال دیگران قرار نمی گرفت. اما در چند سال اخیر، شاهد رشد روز افزون دکوراسیون داخلی در محل های کار و اداره جات می باشیم. در حال حاضر وجود یک دکوراسیون داخلی شیک و زیبا و مبلمان اداری کامل می تواند تضمین کننده فروش و به نوعی کسب درآمد در انواع شرکت ها و ادارات، باشد. کتابخانه جزء یکی از اصلی ترین مبلمان اداری محسوب می شود، که با یک ایده خلاقانه و خاص می تواند باعث ایجاد جلوه ای ویژه و متمایز در فضای کاری ما بشود. یکی از مهمترین عناصر در فضای اداری، وجود همین کتابخانه می باشد که بدون وجود این کتابخانه اداری، محیط کاری آشفته و بدون نظم و هماهنگی خواهیم داشت. از همین روی است که، کتابخانه های اداری جزء یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین وسایل برای سازماندهی به محل کاری ادارات می باشند. کتابخانه اداری یکی از بهترین مکان ها در جهت قرار دادن انواع، اسناد، مدارک، پرونده های کاری و غیره می باشد. کتابخانه اداری، علاوه بر اینکه محل قرار گیری اسناد و کتاب های مربوط با حرفه شغلی اشخاص محسوب می شود، می تواند یک زیبایی خاص و به طور کلی یک بیوگرافی کلی در مورد علایق شخص مورد نظر به ما القاء نماید.

 

انواع کتابخانه اداری

همانطور که در قسمت بالا اشاره شد، کتابخانه اداری یکی از بهترین اجزاء در طراحی دکوراسیون داخلی در محیط های کاری و اداری، محسوب می شود. چنانچه از کتابخانه ها در فضای کاری اداری مورد استفاده قرار گیرند به چند دسته تقسیم می شوند که شامل موارد زیر است:

*انواع مختلف کتابخانه های درب دار
*انواع کتابخانه های دکوراتیو
*انواع کتابخانه های بدون درب
قبل از هر چیزی کیفیت موادی که در ساخت این کتابخانه ها به کار رفته است، حائز اهمیت می باشد.

کتابخانه اداری - آریاکو

 

اصول طراحی کتابخانه اداری

افراد که به دنبال به وجود آوردن محیط های مدرن و شیک در محیط کاری خود می گردند، توجه ویژه ای به دکوراسیون داخلی دارند. یکی از موارد اصلی سفارش و ایجاد کتابخانه های اداری، مواد و طرح کتابخانه می باشد که با توجه به کاربردی که در محیط اداری دارند در جای مخصوص به خود قرار می گیرند.کتابخانه های اداری با توجه به وسایل و موادی که قرار است در خود جای دهد، دارای ابعاد و اندازه های گوناگونی است. کتابخانه اداری را می توان به دیوار نصب کرد و یا در برخی موارد در کنار میز اداری بر روی زمین قرار داد. نحوه ی انتخاب انواع کتابخانه در اداره، کاملا سلیقه ای و به سلیقه مشتری و افرادی که می خواهند از کتابخانه در اداره استفاده کنند، بستگی دارد.

یکی از نکاتی که می بایستی در طراحی کتابخانه های اداری، مورد توجه قرار دهیم، مقاومت و استحکام قفسه های کتابخانه ی اداری، برای متحمل شدن وزن های بالا و سنگین می باشد. در برخی از اداره ها در قفسه های کتابخانه اداری، مجسمه، تندیس و لوگوهای مخصوص اداره و خیلی دیگر از اشیاء سنگین گذاشته می شود که در صورت مرغوب نبودن متریال به کار رفته در طراحی کتابخانه های اداری، کتابخانه دچار مشکل می شود و احتمال ریزش قفسه ها بالا می رود.

کتابخانه اداری ام دی اف _ آریاکو