انتخاب سرویس خواب به سبک فنگ شویی

اهمیت طراحی دکوراسیون اتاق خواب و نکات مهم در مورد نحوه طراحی آن موضوع مورد بحث در این مقاله است. همچنین یک سبک از دکوراسیون با نام سبک فنگ شویی که سبکی باستانی در طراحی محل زندگی انسان است نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

اهمیت دکوراسیون اتاق خواب 

اتاق خواب مکانی است که ما حدودا 1/3 عمر خود را در آن می گذرانیم، صبح ها در آنجا از خواب بیدار می شویم و روز جدیدی را شروع می کنیم و شب ها هم برای استراحت و آرامش به آنجا باز می گردیم به همین دلیل این محیط می تواند اثرات بسیار زیادی در روحیه و خلقیات ما داشته باشد صبح ها اگر در اتاقی از خواب بیدار شوید که دکوراسیون و رنگ بندی زیبایی داشته باشد مسلما با انرژی و نشاط بیشتری روز خود را شروع می کنید، طراحان معماری این نکته را می دانند و همیشه در طراحی دکوراسیون اتاق خواب دقت بیشتری انجام می دهند.  

در حوزه طراحی متد ها و سبک های زیادی وجود دارد که طراحان با الهام از آنها بخش های مختلف خانه را طراحی می کنند در اکثر این سبک ها سه عنصر اصلی رنگ، چینش اشیاء و نورپردازی به عنوان اصلی ترین بخش های طراحی در نظر گرفته می شود رنگ اتاق خواب باید ملایم و آرامش بخش باشد در اکثر طراحی ها رنگ غالب اتاق خواب رنگ سفید ملایم است، چینش اشیاء هم به گونه ای انجام می شود که اتاق همیشه منظم و بدون به هم ریختگی باشد، نورپردازی در اتاق خواب هم به گونه ای طراحی می شود که همیشه قابل کنترل باشد، استفاده از نور طبیعی هم می تواند جلوه بسیار زیباتری به اتاق ببخشد، باید توجه داشت که شیوه به کارگیری و استفاده از هر کدام از این سه عنصر بستگی به قواعد و قوانین سبکی که از آن استفاده می شود دارد.

دکوراسیون اتاق خواب به سبک فانگ شویی - آریاکو

 

سبک فنگ شویی و ویژگی های آن

فنگ شویی یا فانگ شویی مجموعه قوانین و دستورالعملهای فلسفی چینی است که مربوط به صدها سال قبل است و هدف آن جریان درست نوعی انرژی به نام انرژی چی در محل زندگی است، در این فلسفه انرژی چی انرژی مثبتی است که برای انسان سعادت می آورد و انرژی شاچی انرژی منفی است که سعادت را از انسان دور می کند، در فلسفه فنگ شویی با چینش صحیح اشیاء در محیط و استفاده مناسب از رنگ ها و تکنیک هایی خاص انرژی چی در محیط زندگی انسان به جریان می افتد و از جریان انرژی شاچی جلوگیری می شود.

در دکوراسیون اتاق خواب به سبک فنگ شویی قوانین خاصی برای استفاده از رنگ ها وجود دارد، بر طبق فلسفه فنگ شویی باید از کاربرد اشیائی که لبه های تیز دارند اجتناب کرد زیرا انرژی چی در لبه های تیز حرکت می کند. سبک فنگ شویی امروزه وارد معماری مدرن نیز شده است و بر مبنای آن طراحی دکوراسیون قسمت های مختلف یک خانه انجام می شود، در میان تعداد زیادی از سبک های طراحی و معماری، انتخاب یک سبک باستانی برای طراحی دکوراسیون برای خیلی از افراد جذاب است و افراد زیادی هستند که در سرتاسر جهان طراحی دکوراسیون خود را بر مبنای این سبک انجام می دهند.

دکوراسیون اتاق خواب به سبک فانگ شویی - آریاکو

 

انتخاب سرویس خواب به سبک فنگ شویی

اگر می خواهید بر اساس فنگ شویی سبک دکوراسیون اتاق خواب  خود را طراحی کنید بهتر است به چند نکته مهم توجه کنید:  

  • بر مبنای سبک فنگ شویی باید انرژی در تمام محیط و اشیاء جریان داشته باشد بنابراین در هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید تختی را انتخاب کنید که ارتفاع مناسبی از زمین داشته باشد و زیر آن هم خالی باشد، همچنین محل قرار گرفتن این تخت نیز نباید در گوشه های اتاق باشد.
  • سرویس خوابی که انتخاب می کنید نباید لبه های تیز داشته باشد نوعی از سرویس خواب را انتخاب کنید که در آن از لبه ها و خطوط منحنی برای طراحی استفاده شده است.
  • در دکوراسیون اتاق خواب از سرویس خوابی استفاده کنید که رنگ های ملایم و روشن دارد.
  • در سبک فنگ شویی در شما باید از بی نظمی و شلوغی کاملا دوری کنید، پس لوازم اضافه را از اتاق خواب بیرون بریزید و بگذارید اتاق کاملا ساده باشد.

 

دکوراسیون اتاق خواب به سبک فانگ شویی - آریاکو

تولید انواع سرویس خواب، تخت کمجا متناسب با سبک فانگ شویی توسط شرکت آریاکو با قیمت مناسب طراحی و ساخته می شود